Nutrice v období prekoncepce, gravidity a laktace

Nutrice v období prekoncepce, gravidity a laktace Cílem nově vydané knihy M. Hronka "Výživa ženy v obdobích těhotenství a kojení" je podat podrobný rozbor specifik výživy v těchto etapách života ženy, s upozorněním na problémy deficitů a jejich řešení. Publikace je odborným “nutričním manuálem”, a je určena specialistům, kteří v této oblasti mohou těhotným a kojícím ženám podat pomocnou ruku (především gynekologům, porodním asistentkám, pediatrům, dietologům, nutričním terapeutům, farmaceutům v lékárnách, praktickým lékařům, specialistům na potravinové suplementy). V neposlední řadě ji mohou využít i těhotné  a kojící ženy. Knihu vydalo nakladatelství Maxdorf.

Těhotenství a následné období kojení jsou významná období v životě ženy. Fyziologické pochody v organismu gravidní ženy jsou odlišné od stavu mimo těhotenství. Vzniklé změny vyžadují i významnou úpravu výživy. Je prokázané, že vážné dietní chyby v průběhu těhotenství mohou být jednou z hlavních příčin těhotenských a poporodních patofyziologických změn v organismu matky nebo i dítěte. Jako nová a neméně významná oblast se ukazuje prekoncepční výživa. Dostatečný příjem nutrientů před obdobím koncepce může plod a ženu ochránit před vznikem závažných patologických změn (např. úloha kyseliny listové v prevenci spina bifida).

Snahou autora bylo shromáždit všechny dostupné informace ze sledovaných oblastí do roku 2002, tzn. uvést např. u vitamínů a minerálů vedle specifik týkajících se gravidity a laktace také základní informace o jejich účasti ve fyziologických pochodech, aby informace nebyly kusé a nebylo je nutné vyhledávat v jiných publikacích. Kapitoly jsou doplněny o souhrny, určené pro rychlou a přehlednou orientaci.

Maxdorf, 2004, 310 str., edice Jessenius, ISBN: 80-7345-013-5, formát A5, váz., cena: 440 Kč,