Neurogenní zánět - nová monografie

Neurogenní zánět - nová monografie Nakladatelství Maxdorf vydává monografii věnovanou neurogennímu zánětu - tématu, které u nás dosud nebylo monograficky zpracováno. Autorem knihy je prof. MUDr. Františka Kopřivy, PhD. s kolektivem spolupracovníků.

Zánět je jednou ze základních odpovědí živého organismu na poškození, jeho správný průběh je pro zdraví zcela nezbytný. Medicína postupně objevovala různé druhy a typy zánětů. Nejdéle je známý klasický zánět charakterizovaný zmnožením neutrofilů, který je typický zejména pro infekce bakteriálního původu. Pro stavy s podílem alergické složky je typický zánět eozinofilní, který má klíčový význam např. u bronchiálního astmatu či alergické rýmy. Třetí formou zánětu je neurogenní zánět.

Přes svůj klíčový význam v řadě patologických stavů byl neurogenní zánět dlouho předmětem hypotéz, teprve metody molekulární a buněčné biologie přinesly jeho plný popis a pochopení. Kniha našeho předního pneumologa a alergologa prof. MUDr. Františka Kopřivy, PhD., přináší jako první v českém písemnictví srozumitelný a přehledný výklad neurogenního zánětu od molekulárně biologických a patofyziologických principů až po praktické aplikace v terapii. Kniha je určena především alergologům, pneumologům, revmatologům a gastroenterologům, ale zaujme každého lékaře či farmaceuta, který se zajímá hlouběji o etiopatogenetické procesy i jejich návaznost na moderní terapii.

-----

František Kopřiva a kolektiv: Neurogenní zánět. Maxdorf 2009, 248 str., Edice Jessenius

ISBN: 978-80-7345-174-5. Formát: B5, váz. Cena: 495 Kč