Myasthenia gravis - nová publikace

Myasthenia gravis - nová publikace

Na knižním trhu se objevila nová publikace o nervosvalovém onemocnění označovaném jako myasthenia gravis (Jiří Piťha: "Myasthenia gravis: obávaná diagnóza?"). Kniha je určená nejen pacientům, ale i lékařům. Autor vychází ze svých bohatých zkušeností lékaře, který se za dobu své praxe setkal s více než tisícem pacientů s touto chorobou a ze zkušeností pacientky, která zažila různé fáze onemocnění „na vlastní kůži“.

Knihu vydává nakladatelství Maxdorf. Myasthenia gravis je nervosvalové onemocnění, v jehož důsledku dochází k nadměrné svalové slabosti a unavitelnosti. Onemocnění není příliš časté, není však zcela vzácné. Již před více než 40 lety bylo zjištěno, že je způsobeno patologickými protilátkami, které zhoršují funkci acetylcholinových receptorů na svalové membráně.  Onemocnění patří do skupiny autoimunitních chorob - imunitní systém poškozuje acetylcholinové receptory a znemožňuje tak průběh svalové kontrakce.

Lékař je konfrontován při stanovení diagnózy i v průběhu léčení s celou řadou problémů, o kterých je vhodné nemocného informovat. Publikace se snaží formou otázek a odpovědí objasnit vznik a průběh choroby, způsob stanovení diagnózy, možnosti léčení a další problémy spojené s životosprávou, sociálně právními aspekty apod. Součástí publikace jsou též přílohy, věnované rizikovým lékům, dietám, doporučením při pánovaných operacích a vedení porodu.

Publikace uvádí důležité webové adresy, informace pro lékaře při cestách do zahraničí apod. Kniha vyčerpávajícím způsobem informuje pacienty, rodinné příslušníky a ošetřující lékaře o podstatě onemocnění tak, aby se těsnější spoluprací nemocného a lékaře podařilo optimalizovat diagnostický a léčebný režim.

Maxdorf 2004, 66 str., edice Medica, ISBN: 80-7345-027-5, cena: 145 Kč.