Vnitřní lékařství II: vychází druhý díl monografie interny

Nakladatelství Maxdorf vydává druhý díl monografie Vnitřní lékařství. Po úspěšném prvním dílu, věnovaném kardologii a pneumologii, vychází nyní druhá část, zahrnující ostatní interní obory.

Hlavními editory obou dílů jsou Petr Widimský a Ivan Rychlík. Učebnice vnitřního lékařství patří v každé generaci ke klíčovým publikacím vzdělání mladých lékařů velkého počtu oborů. Vzhledem k velkému rozsahu oboru je problémem učebnic z posledních let buď neúměrný rozsah knihy nebo přílišná simplifikace, která komplikuje složení specializačních zkoušek v interním kmeni a neumožňuje následující využití pro vlastní ambulantní či klinickou praxi. Nová učebnice, která je rozdělena na dva díly,  je koncipována jako kniha velmi praktická a zejména přátelská k čtenáři, text je informačně bohatý, ale stručný.

První díl monografie Vnitřní lékařství byl věnován kardiologii a pneumologii. Nově vydávaný druhý díl učebnice přináší obory nefrologie, diabetologie a endokrinologie, gastroenterologie, hepatologie, revmatologie, alergologie a klinická imunologie, klinická a radiační onkologie, infekční lékařství, klinická výživa a intenzivní metabolická péče, lékařská genetika, klinická biochemie, klinická osteologie, geriatrie, paliativní medicína.

Učebnice je koncipována jako kniha velmi praktická a zejména přátelská k čtenáři, text je informačně bohatý, ale stručný. Teoretické informace (patofyziologie) jsou omezeny na minimum, důraz je kladen na diagnostiku a léčbu, včetně problematiky akutních situací. Teoretické informace (patofyziologie) jsou omezeny na minimum, důraz je kladen na diagnostiku a léčbu, včetně problematiky akutních situací. Kniha je bohatě ilustrována, autoři se řídí principem, že jedna dobrá ilustrace má hodnotu desítek stran textu.

---

Petr Widimský, Ivan Rychlík a kol. Vnitřní lékařství (komplet II +II díl). Maxdorf, 2023-2024. 608 + 760 stran. Rozměry: 265x200 mm. Cena kompletu v e-shopu Maxdorf: 2246 Kč (dop. MC: 2995 Kč).

Autor