Nová kniha o léčbě bolesti v ambulantní praxi

Nová kniha o léčbě bolesti v ambulantní praxi S pacienty trpícími bolestí se setkávají lékaři i lékárníci velmi často. Na trhu chyběla prakticky zaměřená publikace, která by problematiku léčby bolesti v terénní praxi odborně zpracovávala. Tuto mezeru zaplňuje nyní kniha prof. J.Opavského Bolest v ambulantní praxi, vydaná nakladatelstvím Maxdorf. Přinášíme podrobnější informace.

Kniha je psána tak, aby mohla být pomůckou v denní praxi praktických lékařů a specialistů, kteří se pravidelně setkávají s pacienty s bolestmi, při hledání cest, jak jim pomoci. Seznamuje čtenáře s úspěšnými nebo potenciálně úspěšnými léčebnými postupy, obsahuje poznatky jak našich, tak i zahraničních autorů z oblasti algeziologie.

Publikace je rozdělena do dvou hlavních částí - obecné a speciální. V obecné části jsou probrány základní anatomické a fyziologické poznatky o bolesti, charakteristika a patofyziologie hlavních typů bolesti, psychologické aspekty bolesti, význam anamnézy a hodnocení bolesti v běžné ambulantní praxi. Následuje přehled základů farmakoterapie bolesti a kapitola věnovaná psychoterapii v terapii chronické bolesti.

Ve speciální části jsou brobrány podrobně jednotlivé specifické bolestivé stavy, vždy s diagnostikou a léčbou: bolesti hlavy, bolesti krční páteře, bolesti zad, bolest při osteoartróze, revmatoidní artritidě, dně, dále bolesti ramena, entezopatie, fibromyalgický syndrom, myofasciákní syndrom, pánevní bolesti, bolesti u ischemické choroby dolních končetin, neuropatické bolesti, neurakgie bolest s účastí autonomního nervového systému a nádorová bolest. Závěrečné kapitoly tvoří přehled pracovišť léčby bolesti v ČR a seznam doporučených postupů u algických stavů.

Kniha je určena lékařům, farmaceutům, studentům medicíny a dalších zdravotnických oborů, kteří z ní mohou čerpat informace o způsobech, jak bolest co nejúčinněji potlačovat a zvládat.

-----

Prof. MUDr. Jaroslav Opavský, CSc.: Bolest v ambulantní praxi. Maxdorf 2011, 398 str., edice Jessenius, ISBN: 978-80-7345-247-6. Formát: B5, vazba pevná V8. Cena: 695 Kč.